Arkkipiispalle ei kelpaa muu kuin bisnesluokka matkustamiseen.
Kukas ne matkat maksaa - veronmaksajatpa tietysti.Röyhkimys herra! Sinne menevät mummojen pienet eläkkeet. Kirkko on erotettava valtiosta, niin sitten kukin matkustelkoon omillaan.
Arkkipiispa matkustaa bisnesluokassa
63
572
Vastaukset
Kirkosta voi erota ihan vapaasti ja siten välttyä maksamasta arkkihiipan matkoja sekä mitään muuutakaan. Kirkon jäsen voi myös yrittää vaikuttaa papiston etuihin; esim. matkojen teko halvimmalla julkisella kulkuneuvolla, Dacia-taksilla, olisi hyvä tavoite.
Mummojen eläkkeet eivät kummallakaan ratkaisulla kasva senttiäkään.- jhkg
Kyllä käteen jäävä eläke voi kasvaa, jos vältytään kirkollisveron nostoilta.
Kirkollisveron maksaminen on täysin vapaahetoista.
Jos et halua että verorahojasi käytetään tuolla tavalla niin eroa kirkosta.
Jos taas et ole kirkon jäsen niin asia ei sinulle kuulu.- TaasValehtelet
Ei kirkollisveron maksaminen ole vapaaehtoista. Kaikkien jotka kuuluvat kirkkoon on pakko maksaa!
TaasValehtelet kirjoitti:
Ei kirkollisveron maksaminen ole vapaaehtoista. Kaikkien jotka kuuluvat kirkkoon on pakko maksaa!
Onko kirkkoon kuuluminen pakollista? Ei.
- khkg
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Onko kirkkoon kuuluminen pakollista? Ei.
On se alle 18 vuotiaille ja vajaa valtaisille, jotka on liitetty kirkkoon ilman omaa tahtoa lapsikasteella ja joille holhooja ei anna lupaa erota kirkosta.
khkg kirjoitti:
On se alle 18 vuotiaille ja vajaa valtaisille, jotka on liitetty kirkkoon ilman omaa tahtoa lapsikasteella ja joille holhooja ei anna lupaa erota kirkosta.
Ei ole pakollista. Lapsen asioista tässäkin asiassa päättävät huoltajat. EIkä kukaan eikä mikään laki pakota huoltajaa siihen että lapsi olisi kirkon jäsen.
Vajaavaltaisellekaan ei kirkon jäsenyys ole pakollista. Sellaista lakia ei ole joka vajaavaltaisen pakottaisi kirkon jäseneksi.
Sinulla on omituinen käsitys siitä mikä on pakollista.- jgjgd
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Ei ole pakollista. Lapsen asioista tässäkin asiassa päättävät huoltajat. EIkä kukaan eikä mikään laki pakota huoltajaa siihen että lapsi olisi kirkon jäsen.
Vajaavaltaisellekaan ei kirkon jäsenyys ole pakollista. Sellaista lakia ei ole joka vajaavaltaisen pakottaisi kirkon jäseneksi.
Sinulla on omituinen käsitys siitä mikä on pakollista.Alle 18 v ei voi erota kirkosta ilman vanhempien lupaa eli kirkon jäsenyys alle 18 v on pakollista ja jos alle 18 v on jo ansiotöissä, niin silloin myös kirkollisveron maksu on pakollista eikä vapaaehtoista.
jgjgd kirjoitti:
Alle 18 v ei voi erota kirkosta ilman vanhempien lupaa eli kirkon jäsenyys alle 18 v on pakollista ja jos alle 18 v on jo ansiotöissä, niin silloin myös kirkollisveron maksu on pakollista eikä vapaaehtoista.
EI ole pakollista. Mikään laki ei pakota alle 18v kuulumaan kirkkoon. Toki huoltajat päättävät alaikäisen asioista mutta pakkoa ei ole.
Kirkollisveronkaan maksu ei siis ole pakollista koska huoltajat voivat päättää että alle 18v ei kuulu kirkkoon.YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
EI ole pakollista. Mikään laki ei pakota alle 18v kuulumaan kirkkoon. Toki huoltajat päättävät alaikäisen asioista mutta pakkoa ei ole.
Kirkollisveronkaan maksu ei siis ole pakollista koska huoltajat voivat päättää että alle 18v ei kuulu kirkkoon.Alle 18 vuotiaalle se on pakollista jos vanhemmat niin päättävät joten älä taas saivartele.
usko.vainen kirjoitti:
Alle 18 vuotiaalle se on pakollista jos vanhemmat niin päättävät joten älä taas saivartele.
Mutta ei pakollista jos vanhemmaet eivät niin päätä.
Vanhemmat muuten päättävät muistakin lasten asioista, joten tuossa ei ole mitään sellaista mikä ei koskisi lähes kaikkea muutakin.
Olet näköjään tänään iltavuorossa vaikka on pyhäpäivä.
Kuten kerroit toissapäivänä tämä tänne kirjoittelu on sinulle työtä:
"Minä olen töissä. Mulle ei makseta siitä mitä en tee vaan siitä mitä teen :D"
Ja se mitä teet nytkin on se että kirjoittellet tänne.
Mitä sinulle tästä kommentista maksettiin?
Oletko tuntipalkalla vai urkakkapalkalla?
Saitko euron tästä kommentista? Vai 10 senttiä?YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Mutta ei pakollista jos vanhemmaet eivät niin päätä.
Vanhemmat muuten päättävät muistakin lasten asioista, joten tuossa ei ole mitään sellaista mikä ei koskisi lähes kaikkea muutakin.
Mitä sinulle tästä kommentista maksettiin?
Oletko tuntipalkalla vai urkakkapalkalla?
Saitko euron tästä kommentista? Vai 10 senttiä?Kyllä se vaan pakollista on jos vanhemmat ovat lapsensa kirkkoon liittäneet eikä lapsi voi erota ilman vanhempiensa suostunusta joten älä jankuta taas 😛
usko.vainen kirjoitti:
Kyllä se vaan pakollista on jos vanhemmat ovat lapsensa kirkkoon liittäneet eikä lapsi voi erota ilman vanhempiensa suostunusta joten älä jankuta taas 😛
Mutta vanhemmilla taas ei ole mitään pakkoa liittää lastaan kirkkoon.
Eli pakkoa ei ole, sen on vain huoltajien päätös. Ei pakko.usko.vainen kirjoitti:
Kyllä se vaan pakollista on jos vanhemmat ovat lapsensa kirkkoon liittäneet eikä lapsi voi erota ilman vanhempiensa suostunusta joten älä jankuta taas 😛
Mitä sinulle tästä kommentista maksettiin?YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Mutta vanhemmilla taas ei ole mitään pakkoa liittää lastaan kirkkoon.
Eli pakkoa ei ole, sen on vain huoltajien päätös. Ei pakko.Onko joku väittänyt, että vanhempien on pakko liittää lapsensa kirkkoon?
usko.vainen kirjoitti:
Onko joku väittänyt, että vanhempien on pakko liittää lapsensa kirkkoon?
No nyt itsekin myönsit että pakkoa ei siis ole. Lastenkaan kohdalla.
- järkeäjo
Uskomatonta ! Palkasta puolet pois ja heti.
- leivän.syrjä
Näiltä työajalla mitävitulle uutisoiviltako?
- kirkonmiestainainen
Arkkipiispa matkustaa Euroopassa turistiluokassa. Namibiaan matkaaminen vie reilusti kellon ympäri, ja tässä poikkeustapauksessa annetaan mukavampi matkustusmuoto. Näin on kirkko tiedottanut.
Ymmärrettävästi näin, aloittaja ja kumppanit vaan yrittävät nostaa profiiliaan kun eivät tiedä asiaoiden faktoja.
- köyhätkyykkyyn
Kolmella välilaskulla on aikaa jaloitella Mäkisenkin.
köyhätkyykkyyn kirjoitti:
Kolmella välilaskulla on aikaa jaloitella Mäkisenkin.
Aloittaja sanoi kylläkin, että "arkkipiispalle ei kelpaa muu kuin bisnesluokka matkustamiseen". Pysytääs nyt siinä väitteessä eikä siirrellä maalia.
- FUCKIFUUUC
Kyseessä oli terveydelliset syyt. Mäkinen on allerginen köyhille.
- Arkkipiiska
Juuri näin bisnesluokassa saa myös ilmaiset konjakit tuohon vaivaan.
- onko.tietoa
Arkkipiiska kirjoitti:
Juuri näin bisnesluokassa saa myös ilmaiset konjakit tuohon vaivaan.
Onko Mäkinen alkoholisti?
- ei.ole.ei
onko.tietoa kirjoitti:
Ei ole muuten vain aloittaa päivänsä Vodka- tai konjakkipaukulla.
- napajääkiekkojättipotti
onko.tietoa kirjoitti:
Ei, mutta sinä olet. Tunnusta niin helpottaa.
- FUCKIFUUUC
napajääkiekkojättipotti kirjoitti:
Ei, mutta sinä olet. Tunnusta niin helpottaa.
Ei alkoholismissa ole hävettävää, se on sairaus. Jos sitä häpeää ei kykene hakemaan apua. Mitä tulee Mäkisen alkoholismiin niin sen tietää vain Mäkinen itse, ainakaan herra ei lasiin sylje.
En edes usko että Mäkinen pelkän ilmaisen viinan perässä bisnesluokkaan meni, kyllä se taitaa olla niin että kun kerran "keskituloinen" on niin ei sitä rahvaan seassa tahdo matkustaa. - haslaaa
FUCKIFUUUC kirjoitti:
Ei alkoholismissa ole hävettävää, se on sairaus. Jos sitä häpeää ei kykene hakemaan apua. Mitä tulee Mäkisen alkoholismiin niin sen tietää vain Mäkinen itse, ainakaan herra ei lasiin sylje.
En edes usko että Mäkinen pelkän ilmaisen viinan perässä bisnesluokkaan meni, kyllä se taitaa olla niin että kun kerran "keskituloinen" on niin ei sitä rahvaan seassa tahdo matkustaa.Mäkisellä keskiluokkaan kuuluminen on aika venyvä käsite. Vuositulot Mäkisellä kun on 133 000 eroa. Aika harva suomalainen keskiluokkaan kuuluva omistaa diplomaattipassia niinkuin Mäkinen. Tai asuu luksusluokan lukaalissa työnantajan piikkiin. Harvempi keskiluokkaan kuuluva saa myöskään joka vuosi linnaan kutsun juhlimaan itsenäisyyttä, mutta Mäkinenpä saa. Toisaalta aika harva todellisuudessa keskiluokkaan kuuluva puhuu yhtä paljon paskaa kuin Mäkinen. Mäkinen on melkoinen vastakohtien mies. Esittää niin yhtä ja on niin toista. Mäkinen luo itsestään niin nöyrää, vaatimatonta ja mitä lie kuvaa, mutta taitaa kaikki mitä Mäkisestä tiedetään ollakin juuri toisinpäin.
Totta, mutta oikeasti emme tiedä mitä ne terveydelliset syyt ovat. Mika hupaisinta, kristiikkiä esittivät henkilöt, joilla itsellaan on paljjon enemmän etuja "työssään"- :D
- Vodkaa-aamusta
mummomuori kirjoitti:
Totta, mutta oikeasti emme tiedä mitä ne terveydelliset syyt ovat. Mika hupaisinta, kristiikkiä esittivät henkilöt, joilla itsellaan on paljjon enemmän etuja "työssään"- :D
Onko krapula hyväksyttävä syy?
- kiitos.tiedosta
Vodkaa-aamusta kirjoitti:
Onko krapula hyväksyttävä syy?
Mäkinen on siis alkoholisti. Uutta tietos minulle, kiitos selvennyksestä!
onko.tietoa kirjoitti:
Sinun juttujesi mukaan puolet palstasta on ja lisäksi pari piispaa, Räyhis. Miksi kysyt kysymyksiä joihin olet itse aiemmin monesti vastannut?
- herra.hakkaraisen.pullo
Mitkä ovat todisteet mäkisen alkoholismista?
- hyvämieson
MInkä ihmeen takia täällä on noin paljon ilkeilyä kunnioitettua arkkipiispaamme kohtaan?
- arja.iskola
mitä kunnioitetavaa hänessä on?
- FUCKIFUUUC
arja.iskola kirjoitti:
mitä kunnioitetavaa hänessä on?
Ihmisiä tulisi kunnioittaa riippumatta siitä uskooko Saatanaan vai Jehovaan tai eikö usko kumpaankaan. Sen sijaan ihmisten tekoja ei tarvi kunnioittaa.
On oikein että Mäkistä kritisoidaan siitä, että hän vierastaa pienituloisia. Sen sijaan ei ole oikein kritisoida Mäkisen oletettuja alkoholiongelmia. - arja.iskola
FUCKIFUUUC kirjoitti:
Ihmisiä tulisi kunnioittaa riippumatta siitä uskooko Saatanaan vai Jehovaan tai eikö usko kumpaankaan. Sen sijaan ihmisten tekoja ei tarvi kunnioittaa.
On oikein että Mäkistä kritisoidaan siitä, että hän vierastaa pienituloisia. Sen sijaan ei ole oikein kritisoida Mäkisen oletettuja alkoholiongelmia.Mäkisen tekemisissä ei ole mitään kunnioitetavaa.
arja.iskola kirjoitti:
Mäkisen tekemisissä ei ole mitään kunnioitetavaa.
Eikä idoleittesi Mellerin, Ahvion ja muiden patmosnilkkien touhuissa ole senkään vertaa. Lähimainkaan.
- TietoaSinustaRäyhis
RepeRuutikallo kirjoitti:
Eikä idoleittesi Mellerin, Ahvion ja muiden patmosnilkkien touhuissa ole senkään vertaa. Lähimainkaan.
Sinussa varsinkaan ei ole kunnioitettavaa, Räyhis. Olet työtävieroksuva alkoholisti, Räyhis.
- NäilläMennäään
Mäkinen varoitti kirkolliskouksessa kirkolla olevan niukuuden ajat edessä. Taisi Mäkinen tarkoittaa, että kaikkien muiden on vedettävä vyötä tiukemmalle, jotta rahaa riittää hän matkustaa bisnes-luokassa.
- jhkgk4
Mitä se bisness on mitä Mäkinen ja kirkko pyörittää?
- sitäseon
Ihmisten kadotuksen johtamista.
- Hyväntekeväisyys.bisnes
Mellerin vuositulot on isommat, kuin Mäkisen. Pirkko Jalovaarakin , sai ainakin saman kuin Mäkinen.
- ihanOikein
Niin pitää ollakin!
- kovempi.tuomio
torre12 kirjoitti:
Mäkinen on noista ainoa, joka ei ole saanut tuomiota raastuvasta. Niin pitää ollakin!
Mäkinen saa aikanaan tuomionsa taivaallisessa raastuvassa.
kovempi.tuomio kirjoitti:
Mäkinen saa aikanaan tuomionsa taivaallisessa raastuvassa.
Paskasakkia kaikki hengenmiehet ja -naiset. Tuomioita satelee.
Mutta kuka tietää mitä Mäkisen kontolla on?
- khlrre
Seurakunnat ovat melkoisessa yt-myllytyksessä ja väkeä potkitaa kadulle kiihtyvää tahtia, mutta arkkipiispa Mäkinen pitää viimeiseen asti kiinni saavutetuista eduista. Näyttää varsin rumalta.
Onko joku kirkon työntekijä tinkinyt eduistaan ja jos niin kuka?
Arkkipiispa on mm. ehdottanut suurituloisten (ja siis myös omansa) verotuksen kiristämistä, vaan eipä mene läpi porvarihallituksessa semmoinen.
- jk------------
Arkkipiispan sanaan ei usko enää kukaan. Korvaasyyhyyn äijä änkyttää pitäen ihmiset kirkon jäseninä. Elää toista ja puhuu toista. Ei uskottava alkuunkaan.
- onko.tietoa
Mikä on Mäkisen viina-annosten määrä näillä lennoilla?
- torre11
Se on valtava. Mäkinen pitää aina kantaa koneesta ulos, kun räkäkännisenä ei pysy pystyssä.
Tästä valtamediatkin kertovat. Mutta nyt siis jatkossa minäkin tulen nopeammin känniin, koska olen laihtunut 10 kiloa. No, eipä siinä mitään.
- hyvä.tietää.tämäkin
torre12 kirjoitti:
Mutta nyt siis jatkossa minäkin tulen nopeammin känniin, koska olen laihtunut 10 kiloa. No, eipä siinä mitään.
Sinäkin olet siis alkoholisti. Hyvä tietää tämäkin fakta sinusta.
hyvä.tietää.tämäkin kirjoitti:
Sinäkin olet siis alkoholisti. Hyvä tietää tämäkin fakta sinusta.
Olen huono kaljan juoja. Enemmän menee punaviiniä ruuan kanssa.
Mutta että alkoholisti. Tiedän alkoholisteja, eikä minulla ja heillä ole mitään yhteistä.- eikö.mitään.muka
torre12 kirjoitti:
Mutta että alkoholisti. Tiedän alkoholisteja, eikä minulla ja heillä ole mitään yhteistä.Eikö punaisen nenän lisäksi mitään?
eikö.mitään.muka kirjoitti:
Eikö punaisen nenän lisäksi mitään?
No ei todellakaan. Punainen nenä voi olla auringon polttamaa.
Viime aikoina olemme ottaneet yhdet oluet, pienet tölkit helteen takia. Ruuan kanssa punaviiniä. Kerran viikossa likööriä tai giniä. Siinähän se menee ja painokin on laskenut. Tervettä elämää ja kuntoilua; kävelemme aina kaupungille 5 km asioille.torre12 kirjoitti:
Mutta että alkoholisti. Tiedän alkoholisteja, eikä minulla ja heillä ole mitään yhteistä.Räyhikselle jokainen, joka ei ole absolutisti, on alkoholisti. Semmosta se nyt vain on, että dualismi ulottuu elämän kaikille alueille, kun sen kerran ohjenuorakseen omaksuu.
- jouko.e
torre12 kirjoitti:
Mutta että alkoholisti. Tiedän alkoholisteja, eikä minulla ja heillä ole mitään yhteistä.Olet sitten muuten isonenäinen ja turpea.
- köyhä.pien.yrittäjä
Kaikki edellä mainitut, Mäkinen, Meller, Jalovaara ym. kumppanit, täytyy todeta, uskonto on hyvä bisnes.
- torre11
USA:ssa kaikki on suurempaa.
Ihmiset ovat antaneet talonsakin saarnaajille, monella on omat helikopterit ja stadionit. Raha menee liukkaasti uskovalta saarnaajan taskuun. Ja kaikki ovat tyytyväisiä.
- twiittaan_kintaalla
Uskon että kirkon jäsenistön valtaenemmistö ymmärtää jos iäkäs arkkipiispa matkustaa hyvin pitkät matkat bisnesluokassa 1-2 kertaa toimikautenaan.
Nämä nälvijät eivät uskalla sanallakaan arvostella omien lahkojensa ahnettakin ahneempaa johtoa, joten sitten käydään kirkon kimppuun.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214